درباره کامپیوترهای تاشو

نماینده اینتل در جلسه CES به Vjeran ، مدیر فیلمبرداری The Verge ، گفت: این کامپیوترها خم می‌شوند. "حداکثر سه مرتبه". 


این فقط به معنای طراح مرجع و اولیه است، زیرا اینتل کمپانی نیست که لوازم الکترونیکی مصرفی تمام شده را به فروش برساند. اما این نمونه ای از چگونگی نمایش CES امسال و وضعیت فناوری صفحه نمایش های تاشو است.

Horseshoe Bend، که انگار نام رمز نیز است، یک تبلت 17 اینچی 4: 3 OLED است که از وسط به دو نیم میشود تا چیزی تقریباً شبیه به یک لپ تاپ 13 اینچی با صفحه لمسی جایگزین صفحه کلید را به شما ارائه دهد.

این تبلت از تراشه های نسل جدید اینتل با نام Tiger Lake بهره می برد که امکان طراحی بدون فن و باریک 7 میلی متر و 11 ساعت عمر باتری را فراهم می کند. در شرایط محدود به میز، صفحه نمایش بسیار بزرگتری خواهید داشت.

Horseshoe Bend یک طرح مرجع است. نمونه ای از کامیپوتری که سازندگان میتوانند با استفاده از این نوع تراشه تولید کنند. نمیتوان گفت که این تبلت یک مدل اولیه است، زیرا به نظر میرسد که طراحی آن هنوز به پایان نرسیده است.

در حال حاضر شبیه ترین دستگاه به این تبلت، ThinkPad X1 Fold لنوو است. این دستگاه صفحه نمایشی شبیه به Horseshoe Bend دارد اما از 13 اینچ کوچک تر است.

لنوو قصد دارد تا اواسط 2020، X1 Fold را با قیمت 2.499 دلار در بازار به فروش برساند. مشخصات X1 Fold شامل رم 8 گیگابایتی و حافظه 1 ترابایت میشود.

به نظر میرسد که پردازنده X1 Fold اینتل Lakefield باشد، اما این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده است. به نظر میرسد که شاید بزرگترین مشکل این دستگاه،  نرم افزار آن باشد، چرا که ویندوز 10 خالص نرم افزار درست و مناسبی برای آن به نظر نمیرسد. البته این تنها مشکل این کامپیوتر تاشوی کوچک نیست. شاید لنوو تصمیم بگیرد که پیش از وارد کردن X1 Fold به بازار، تغییراتی در آن ایجاد کند.