بررسی بهترین گوشی ضد آب در سال 2018 و 2019

گوشی هوشمند CAT S31

این گوشی هوشمند با وجود قیمت بالا در مقایسه با سایررقبای خود، مقاومت بیشتری در برابر آب دارد. کمپانی مشهور کترپیلار در بازار ایران نمایندگی رسمی ندارد، به همین دلیل با قیمتی بالاتر از انتظار روانه بازار فروش می شود. گوشی هوشمند CAT S31 دارای استانداردهای IP68 و MIL-STD-810G است. استاندارد IP68 به بررسی مقاومت آب در عمق 1.20سانتی متری در مدت زمان 30 دقیقه می پردازد. این گوشی هوشمند قیمتی در حدود 330 یورو دارد.

اگر ویژگی مقاومت بالای این گوشی موبایل را در برابر آب کنار بگذاریم، این گوشی در مقایسه با رقبای هم قیمتش شانس زیادی برای دیده شدن ندارد؛ مگر اینکه کاربر قصد خرید گوشی موبایلی را داشته باشد که بر حسب ادعای آن کمپانی، مقاومت بالایی در برابر برخی حوادث داشته باشد.

waterproof-phone cat s3

گوشی هوشمند آیفون ایکس اس مکس

پرچمدار کمپانی آیفون، گران ترین گوشی موبایل خود را با مقاومت بالا در برابر آب روانه بازار فروش کرده است. استاندارد در نظر گرفته شده برای این گوشی موبایل، خبر از مقاومت این گوشی هوشمند تا عمق 2.30 سانتی متری به مدت 30 دقیقه را برای کاربران به همراه می آورد. آیفون ایکس اس مکس که در بازار ایران نیز با قیمتی بسیار بالا موجود است، تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند بی نقص را دارد.

البته بحث ضد آب بودن یا مقاوم بودن در برابر آب به طور کلی از دید بسیاری از کاربران و کمپانی ها، یک روند تبلیغاتی محسوب می شود زیرا برای مقاوم بودن گوشی هوشمند در برابر آب باید شرایط خاصی وجود داشته باشد و اصل نیاز در بخش گوشی های ضد آب اتفاقات ناگهانی است. در نتیجه این استانداردها نمی تواند نیازهای کاربران را برطرف کند. موضوع دیگر نبود پشتیبانی از این موضوع در بخش گارانتی گوشی های هوشمند است.

waterproof-phone-iphone x max

کمپانی سونی نیز در بازار ایران همین مشکل را داشته است. این برند قدیمی که تا حدود دو سال پیش حضوری فعال در بازار ما داشت و تمام گوشی های خود را با این استانداردها وارد بازار جهانی می کرد، تعداد زیادی از محصولاتش با همین مشکل رو به رو شدند. با وجود این، اگر قصد خرید بهترین گوشی ضد آب را دارید این نکته را در نظر بگیرید که اگرچه در بخش گارانتی از موضوع ضد آب بودن حمایتی نمی شود اما این محصولات مقاوم تر از گوشی هایی هستند که از هیچ استانداری پشتیبانی نمی کنند.