نگاهی به SSD MP34  تیم گروپ

SSD های NVMe در حال تبدیل شدن به گزینه اصلی ذخیره سازی اولیه در رایانه های شخصی مصرف کنندگان هستند. گزینه های مختلف از هر برند در بازار وجود دارد، اما این درایوهای پیشرفته، اخیرا محبوبیت زیادی کسب کرده اند.

در حال حاضر بهترین SSDتیم گروپ، MP34 نام دارد: یک SSD M.2 NVMe با رابط PCIe 3.0 x4.

مدل MP34 از استاندارد مرجع کنترلر Phison E12 با حافظه فلش Toshiba 64L 3D TLC NAND استفاده می کند. درایورهایی که از این کنترلر و ترکیب NAND استفاده می کنند، هرگز سریعترین بازار نبوده اند، اما به اندازه ای سریع بوده اند تا نیاز های علاقه مندان به گیمینگ و دیگر فعالیت ها را برآورده کنند. این درایو تنها مناسب استفاده روزمره از نوت بوک بدون کاهش طول عمر باتری بوده و از SATA عملکرد بهتری دارد.

مانند سایر شرکای دیگر Phison، این اولین فرصت واقعی تیم گروپ برای فروش NVMe SSD است. نسل دوم کنترلرهای NVMe Phison (که در تیم MP32 استفاده می شود) شروع خوبی داشتند.

بسیاری از برندها درایوهایی را بر پایه این پلتفرم میفروشند. این درایوها تفاوت های چندانی با هم ندارند. اکثر درایوهای Phison E12 که آزمایش شده و یا برای تحلیل و بررسی پیشنهاد شده اند، مدلهای 1TB بوده اند. سوال اینجاست که این پلتفرم با ظرفیت کم، چگونه اینقدر محبوب و مقرون به صرفه است.  تیم MP34 به ما این امکان را داده است تا طراحی استاندارد E12 را با ظرفیتی پایین تر بررسی کنیم. ارائه بهترین عملکرد با این ظرفیت، یک چالش بزرگ است.

SSD MP34 تیم گروپ

توضیحات بیشتر درباره SSD MP34  تیم گروپ

 MP34 تیم همچنین اولین درایو E12 است که با جدیدترین سفت افزار 12.2 از Phison وارد بازار شد. کنترلر NVMe نسل اول  Phison - PS5007-E7—  با سفت افزار های کاربردی اما بسیار نابالغ به بازار خرده فروشی رسید. در طول بیش از یک سال، Phison به روزرسانی های بسیاری را ارائه داد.

مشخصات تیم گروپ برای MP34، نشان میدهد که چقدر عملکرد این SSD در بازار تکنولوژی پیشرفته امروز خوب است. عملکرد رندم IO در تمام ظرفیت ها مشابه است (خواندن های رندم در واقع برای مدل های کوچکتر کمی سریع تر است)، اما سرعت درج پی در پی، به ظرفیت درایو بستگی دارد. تیم گروپ نسخه 2TB را معرفی نکرده است و مدت زمان گارانتی دوسال است.

به نظر میرسد که تیم گروپ، ترجیح داده است که از ظرفیت های بالا در طراحی این نوع درایو استفاده کند. در ظرفیت 1 ترابایت، به نظر نمی رسد که این تفاوت ها بر نوع عملکرد درایوهای E12 تأثیر بگذارد، اما ممکن است وضعیت در ظرفیت های پایین تر متفاوت باشد زیرا قاعدتا عملکرد درج اطلاعات محدودتر خواهد بود. تاکنون به نظر میرسد که عملکرد این درایو ها در ظرفیت بالا مشکل ساز نیست، بنابراین پیشنهاد میکنیم که کمی پول بیشتری پس اندازه کرده و یک درایو با ظرفیت بالا خریداری کنید.