چرا بیشتر مشتریان به سیستمی بیش از کامپیوترهای معمولی نیاز ندارند؟

چرا بیشتر مشتریان به سیستمی بیش از کامپیوترهای معمولی نیاز ندارند؟

بیشترکامپیوترها برای کار متوسطی که یک ​​کاربر با آنها انجام میدهد، بیش از اندازه قوی است. به همین دلیل، مهم است که قبل از خرید یک سیستم، نیازها و دلایل خود برای خرید را مورد بررسی قرار دهید.

پردازنده و رم دو فاکتور بسیار مهم برای افزایش سرعت سیستم هستند. اگر به دنبال یک کامپیوتر فوق سریع هستید، ابتدا باید به فکر این دو قطعه سخت افزار باشید.

با این حال، هر کاربر نیاز به پردازنده عظیم هشت هسته ای و 16 گیگابایت حافظه ندارد و اغلب میتوانند با سیستم های ضعیف تر نیز سر کنند.

تقریباً بیشتر سیستم های جدیدتر دارای 1 TB یا بیشتر فضای هارد درایو هستند، و اکثر فضای آن پیش از خارج شدن هارد درایو از رده، بی استفاده میماند. بسیاری از کامپیوترها منابع سیستم دیگری دارند که هرگز مورد استفاده قرار نمیگیرند، در حالی که بیشتر برنامه های روزمره تنها بخش بسیار کمی از قابلیت های سخت افزار را به کار می گیرند.

این توجهات ساده می توانند به شما در صرفه جویی در خرید خود کمک کند و در عین حال یک تجربه کاملاً کاربردی و دلپذیر را که متناسب با نیازهای شما باشد، در اختیارتان قرار دهد.

لپ تاپ را به روزرسانی کنیم یا جایگزین؟

راه حل بهتر پاک سازی نرم افزارهای لپ تاپ یا خرید یک سری سخت افزار بیرونی است، بنابراین به خرید یک دستگاه کاملا جدید با مشخصات بهتر، نیازی نخواهید داشت.

بیشتر کارهای کامپیوتری به قدرت زیادی نیاز ندارند

بیشتر فعالیت های روزانه به قدری سبک هستند که یک کابر معمولی نیازی به پردازنده های بسیار قوی نخواهد داشت و حتی ضعیف ترین پردازنده های در کامپیوترهای جدید نیز برای آنها زیادی سریع هستند.

استفاده از اینترنت

بیشتر افراد از کامپیوتر تنها برای کارهای اینترنتی استفاده میکنند. این کارها شامل فرستادن و دریافت ایمیل، جست و جو، چک کردن شبکه های اجتماعی و... میشوند.

شاید در گذشته انجام این فعالیت ها به وضعیت سخت افزاری وابسته بود، اما امروزه به این صورت نیست. به علاوه، بسیاری از این فعالیت ها به سرعت اینترنت شما بستگی دارند، نه سرعت پردازنده سیستم.

وظایف بهره وری

پس از استفاده از اینترنت، فعالیت هایی مانند استفاده از word، ادیت کردن، نوت برداری، آماده کردن یک ارائه برای دانشگاه یا مدرسه و... رایج ترین فعالیت ها هستند. این وظایف در درجه اول توسط کاربران تجاری و دانشجویان انجام می شوند. اینها برخی از اولین شکلهای نرم افزارها برای کامپیوترهای شخصی هستند و در طی سالها بسیار بهینه شده اند. اغلب سرعت این برنامه ها به سرعت تایپ شما و وارد کردن داده بستگی دارد. در حال حاضر بیشتر این نرم افزار ها به شکل آنلاین نیز وجود دارند و تنها چیزی که لازم خواهید داشت، سرعت مناسب اینترنت است.

پخش ویدئو و فایل های صوتی

اگر برای پخش ویدئو و فایل های صوتی از روش استریم استفاده کنید، تا حدود زیادی باز هم پای اینترنت شما در میان است، نه سخت افزار سیستم. اما بسیاری از افراد برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی از لپ تاپ، CD، DVD و یا فایل های دیجیتال استفاده میکنند. حتی برای پخش ویدئوهای سنگین و با کیفیت به قدرت و سرعت زیادی نیاز نخواهد داشت.

این ها موقعیت هایی هستند که هر کامپیوتر مدرنی از پس آن برمی‌آید. قطعا برای دیدن یک فیلم بلو-ری به درایو بلو-ری نیاز خواهید داشت، اما برای انجام دیگر فعالیت های روزمره، نیازی به کامپیوترهای سنگین و حرفه ای نخواهید داشت. برای این فعالیت ها، یک رم 2-4 گیگابایتی و یک پردازنده Core i3 کافی خواهد بود.

چه زمانی باید یک کامپیوتر سریع تر تهیه کنیم؟

در حالی که اکثر افراد به کامپیوتری با کارایی بالا احتیاج ندارند، هنوز موارد معدودی وجود دارد که می تواند یک سیستم معمولی را به بن بست برساند، اما این فقط در مورد افرادی صدق میکند که انتظارات ویژه و خاصی از کامپیوتر خود دارند. اگر شما شامل موارد زیر میشوید، بهتر از به فکر یه کامپیوتر قدرتمندتر باشید.

ادیت ویدئو

یکی از مواردی که در آن به پردازنده قوی نیاز دارید، ادیت کردن ویدئو است، زیرا به کار و نیروی جدی نیاز دارد. خصوصا اگر ویدئو HD باشد. کامپیوتر برای این کار نیاز دارد تمامی فریم ها را محاسبه کند و با موسیقی و صدای ویدئو تطبیق دهد، بنابراین ادیت کردن یک ویدئو با کامپیوتر سطح پایین/معمولی در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

در نتیجه، یک سیستم سریعتر مدت زمان لازم برای ادیت یک ویدئو را کاهش می دهد. در واقع، ادیت کردن یک ویدئو وقتی بتوانید نتیجه کار خود را به صورت زنده تماشا کنید، بسیار آسان تر خواهد بود. چرا وقتی میتوانید نتیجه را در کمتر از پنج دقیقه مشاهده کنید، 30 دقیقه زمان بگذارید؟!

انیمیشن 3D

به علاوه ادیت ویدئو، کارهای گرافیکی، خصوصا انیمیشن های سه بعدی، به قدرت بیشتری نیاز دارند. اگر بخواهید طرح های سه بعدی خود را به تصویر نهایی تبدیل کنید، به زمان و قدرت بیشتری نیاز خواهید داشت. به همین دلیل کمپانی مانند پیکسار، از سیستم های بسیار قوی استفاده میکند.

نرم افزار CAD

یکی دیگر از نرم افزارهای تخصصی که به سیستم های تخصصی نیاز دارد، CAD است. این نرم افزار برای طراحی بسیار محصولات و حتی ساختمان ها استفاده میشود.

CAD به دلیل محاسبه های فیزیکی و سر و کار داشتن با جنبه های مختلف مصالح، به قدرت زیادی احتیاج دارد و محاسبه های ریاضی سطح بالایی را در میگرد که باید حتما دقیق باشند.

گیمینگ/بازی های کامپیوتری

گیمینگ حرفه ای همیشه به سیستم های قوی، از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری، نیاز دارد. تمامی گرافیک های سه بعدی، صداها و هوش مصنوعی باید در یک کامپیوتر جا شوند. برای اجرا شدن بازی ها به سخت افزار های خاصی نیاز است، اما با یک سری خرید مقرون به صرفه، کامپیوتر شما میتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

مطلب پیشنهادی : راهنمای خرید تمامی قطعات لازم برای راه اندازی یک کامپیوتر گیمینگ


گیمرهای حرفه برای داشتن تجربه های قابل قبول باید سیستم های قدرتمندی داشته باشند. به طور مثال، بازی کردن در مانیتور 24 اینچی بسیار جذاب است، اما ممکن است بسیار گران باشد.

به شما پیشنهاد میکنیم که بودجه خود را صرف سیستمی کنید که ارزشش را داشته باشد. این گونه سیستم ها به شما کمک میکنند که فعالیت های مورد نظر خود را در مدت زمان کوتاه تر و با کیفیت بهتر به انجام برسانید.

تکلیف تبلت ها و کروم بوک ها چه میشود؟

به لطف قیمت پایین و قابلیت جابجایی، کروم بوک ها بسیار محبوب هستند. باید به یاد داشته باشید که این سیستم ها کاربرد ضعیف تری نسبت به کامپیوترهای سنتی تر دارند. این سیستم ها بیشتر برای استفاده های اینترنتی طراحی شده اند و برای فعالیت ها مذکور مناسب نیستند. اگر فقط به این قابلیت ها، بدون نیاز به سازگاری با نرم افزار ویندوز، برنامه های آفلاین تمام عیار و غیره بسنده گنید، ممکن است این گزینه جایگزین مناسبی باشد.

از آنجایی که کروم بوک ها قابلیت های به روزرسانی زیادی ندارند، به شما توصیه میکنیم حتما قبل از خرید، یکی از آنها را امتحان کنید.

تبلت ها گزینه دیگری برای جایگزین کردن کامپیوترها هستند. تبلت ها کوچک هستند و استفاده از آنها آسان است. اپلیکیشن های زیادی هستند که برای این دستگاه ها مناسب اند. با این حال، تبلت ها نیز برای بسیاری از فعالیت های ذکر شده مناسب نیستند.