راهنمای خرید تمامی قطعات لازم برای راه اندازی یک کامپیوتر گیمینگ

اصلا مهم نیست که سبک بازی مورد علاقه شما چیست، چرا که گاهی اوقات به چیزی بیش از یک تجربه گیمینگ نیاز دارید.

شاید بخواهید تجربیات مجازی خود را با کیفیت بهتر ببینید، یا کنجکاور باشید که بدانید کامپیوترتان دقیقا چطور کار میکند.

ساخت یک کامپیوتر با دستان خود، بهترین گزینه است. نه تنها بر قطعاتی که انتخاب میکنید کنترل دارید، بلکه میتوانید ببینید در درون این جعبه اسرار آمیز چه میگذرد.

اگر به نظرتان تجربه ای ترسناک است، بهتر است نفسی عمیق بکشید. تنها چیزی که براس سرهم کردن اولین کامپیوتر گیمینگ خود نیاز دارید قطعات مناسب، یک پیچ گوشتی و کمی صبر است.

در اینجا لیستی از قطعات مورد نیازتان تهیه کرده ایم.

پردازنده یا CPU

پردازنده مغز کامپیوتر شماست. به این معنا که تعداد و سرعت فعالیت های کامپیوتر را تحت نظر دارد. در حالی که مشخصات یک پردازنده بسیار مهم است، میتوانید پردازنده ارزان قیمتی پیدا کنید که کارتان را راه بیاندازد. میتوانید از دوستان گیمیر خود مشخصات یک پردازنده گیمینگ را بپرسید. درباره پیشنهاداتان آن ها تحقیق کنید و مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

کامپیوتر گیمینگ

مادربرد

مادربرد خانه دیگر قطعات کامپیوتر گیمینگ شماست. مانند یک مادر واقعی، قطعات مختلف را در کنار یکدیگر نگه میدارد و به آنها کمک میکند تا هماهنگ عمل کنند.

بهتر از است قبل از انتخاب یک مادربرد، به دیگر اعضای این خانواده مانند مموری، کارت گرافیکی و... نیز فکر کنید.

مموری ( رم / RAM )

درحالی که ممکن است خیلی از ما، نهار دیروز خود را به یاد نیاوریم، کامپیوتر ها به لطف مموری، بهترین حافظه را دارند. رم به کامپیوتر شما اجازه میدهد که با سرعت هرچه بیشتر به فایل های مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

حداقل رم موجود بر روی کامپیوتر شما، باید 4 گیگابایت باشد. اگر کمتر از این میزان باشد، بسیاری از بازی ها اجرا نخواهند شد. برخی از افراد معتقد اند که 16 گیگابایت مناسب ترین رم برای نیاز های گیمینگ شماست.

GPU/کارت گرافیکی

کارت گرافیکی قطعه بسیار مهم است. نه تنها ظاهر جالبی دارد، بلکه کمک میکند بازی ها به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

سایت هایی هستند که کارت گرافیکی های مختلف را امتحان کرده و نقد و بررسی آن را منتشر میکنند. خواندن این نقد و بررسی ها به انتخاب بهتر کمک میکنند.

محل ذخیره سازی ( هارد دیسک )

دانستن مقدار مورد نیاز برای ذخیره سازی آنچنان آسان نیست. باید ببینید بازی هایی که در حال حاضر نصب هستند، چه مقدار فضا اشغال کرده اند.

پس از آن باید انتخاب کنید که آیا به نیاز دارید SSD یا HDD. برخی از افراد توصیه میکنند که ترکیب یک SSD سطح پایین با یک HDD بهترین گزینه است. گاهی اوقات یک SSF برای نیازهایتان کافی است. نگران نباشید، میتوانید بعدا در صورت نیاز، به مقدار آن اضافه کنید.

منبع قدرت ( پاور )

برای بخشیدن زندگی به کامپیوترتان به یک منبع قدرت نیاز دارید. سعی کنید ارزان ترین منبع قدرت را انتخاب نکنید. اگر تمامی قطعاتتان عالی باشد اما منبع قدرتی ارزان انتخاب کنید، هیچ کدام از هزینه هایتان فایده نخواهد داشت.

کیس

کیس رایانه جایی است که همه چیز کنار هم قرار می‌گیرد. مثل یک منبع تغذیۀ خوب، یک کیس مناسب می‌تواند طی سال‌ها در طول چند بار نوسازی سیستم، برای شما ماندگار باشد.

برای سرمایه‌گذاری روی کیس «مادام ‌العمر» خود، بهتر است دنبال کیسی باشید که از جنس فلز است و نه پلاستیک و فضای زیادی در داخل آن باشد تا اجزاء فعلی شما از تهویه خوبی برخوردار باشند، در حالی که برای قطعات جایگزین در سال‌های آینده هم جا داشته باشد.

و البته، همیشه نظرات را ببینید. اینکه یک قطعه وقتی زیر میز شما قرار می‌گیرد، چقدر خوب کار می‌کند، حدس زدنش از روی یک عکس آنلاین می‌تواند گمراه‌کننده باشد.