شرکت سونی آپدیت اندروید 9 را برای تعدادی از گوشی های خود از جمله XZ premium

آپدیت اندروید 9 برای گوشی های موبایل از جمله گوشی سونی که یکی از معدود تولیدکنندگان اندرویدی است که در حال حاضر برای برخی از گوشی های خود به روز رسانی اندروید 9 را منتشر کرده است. لیست گوشی های سونی که اندروید پای دریافت کرده اند در حال گسترش است، زیرا این شرکت اندروید 9 را برای سه مدل اضافی خود به نام های XZ1، Xperia XZ Premium، XZ1 Compact ارائه کرده است.

سونی اوایل امسال اعلام کرد که اندروید پای را برای سری Xperia XZ1، XZ2 و همچنین Xperia XZ Premium در ماه نوامبر عرضه خواهد کرد. پس از آن سونی در لیست برنامه زمانی اش نام XZ2، XZ2 Compact را در ماه گذشته منتشر کرد. اکنون این آپدیت برای گوشی های XZ Premiumو  XZ1, XZ1 Compact نیز منتشر شده است.

این به روز رسانی آپدیت اندروید 9 شامل چه تغییراتی است؟

به روز رسانی اندروید پای برای این دستگاه ها دارای تمام ویژگی های وعده داده شده است که در آخرین نسخه اندروید موجود است. این تغییرات شامل تغییرات رابط کاربری و ویژگی های جدید تجربه ناوبری است.

از مهم ترین ویژگی هایی که گوشی با ارتقا به اندروید 9 آن را به دست خواهند آورد می توان به ویژگی های جدیدی اشاره کرد که به طور آزمایشی برای برخی از گوشی ‌های هوشمند اندرویدی قابل دسترسی قرار گرفته ‌است، می‌توان به بهبود رابط کاربری، قابلیت digital wellbeing یا سلامت دیجیتال، باتری انطباقی، روشنایی خودکار و تطبیقی با نور محیط و چرخش صفحه به ‌صورت دستی اشاره کرد.

آپدیت اندروید9-دانلود-موبایل-سامسونگ-هوآوی-الجی-شیائومی

تقویت گزینه HDR در عکاسی

سونی همچنین شماره ساخت 47.2.A.0.306 را برای دستگاه های فوق الذکر رونمایی کرده است. این آپدیت شامل به روز شدن رابط کاربری دوربین سونی، تقویت گزینه HDR برای ویدئوها و توانایی ضبط فیلم های با رزولوشن 1080 پیکسل و 960 فریم در ثانیه است. دیگر گوشی هایی که در این لیست وجود دارند نیز باید اندکی منتظر بمانند تا آپدیت اندروید این گوشی ها منتظر بمانند.

به گفته‌ی بخش موبایل سونی، ارائه این آپدیت از ماه سپتامبر آغاز شده است و تا پایان سال نیز ادامه دارد، این یعنی شاید برخی از این گوشی ‌ها در اواخر سال جاری این به‌ روزرسانی را دریافت کنند. البته این کمپانی ژاپنی قول داده بود که سری آخر این گوشی‌ ها در ماه نوامبر این نسخه از اندروید را دریافت می ‌کنند که اکنون این قول را عملی کرده  این آپدیت را ارائه کرده است.

-سونی آپدیت اندروید9-دانلود-موبایل-سامسونگ-هوآوی-الجی-شیائومی