Mac بهتر است یا PC ؟

خرید کیس کامپیوتر | مک بهتر یا پی سی | کامپیوتر | Mac بهتر است یا PC

ده دلیل که نشان میدهد کامپیوترهای شخصی از مک ها بهترند

این یک جنگ قدیمی بین طرفداران کامپیوتر و مک است. در این مطلب ده دلیل را بررسی میکنیم که نشان میدهند کامپیوترها از مک ها بهتر هستند.

1.قیمت

هنگام خرید لپ تاپ یا کامپیوتر، از نظر سخت افزاری دست و بالتان باز تر است، بنابراین قیمت آنها نیز بسیار متغیر است. از طرف دیگر، مک ها قیمت جهانی ثابتی دارند، پس احتمال پیدا کردن یک مک دست اول با قیمت پایین تر تقریبا غیر ممکن است.

2.مناسب برای گیمرها

صنعت گیمینگ بسیار گسترده است. بازی های رایانه ای پیشرفته تر شده اند و به فضایی زیاد و کارت های گرافیکی سطح بالایی نیاز دارند. با قیمت یک مک بوک ( که قادر به اجرای بسیار از عنوان های گیمینگ جدید نیست) میتوانید کامپیوتری تهیه کنید که برای اجرای بازی های جدید مناسب است. به علاوه، بسیار از بازی ها برای سیستم عامل مک مناسب نیستند.

3.ساخت و به روزرسانی آسان

اگر کار خود را به درستی بلند باشید، سر هم کردن یک کامپیوتر جدید یا به روزرسانی آن کار سختی نخواهد بود. مک ها به هیچ عنوان از لحاظ سخت افزاری به روز نمیشوند. این یعنی که با خرج کردن مقدار کمی پول، میتوانید یک سیستم قدرتمند داشته باشید.

4.سیستم عامل

این موضوع بسیار مهم است. برخی سیستم عامل مک و برخی دیگر ویندوز را ترجیح میدهند. بگذارید با یک مثال منظورمان رو بهتر برسانیم: مک مانند یک خودروی اتومات و ویندوز مانند ماشینی دنده ای است. با ویندوز کنترل بیشتری بر روی نرم افزار سیستم خود دارید. تنظیمات بیشتری برای ویندوز وجود دارد و ایجاد تغییرات کوچک باعث میشود که سیستم تبدیل به همانی شود که شما میخواهید.

5.سخت افزار انعطاف پذیر

برخلاف مک، سخت افزار کامپیوتر طبق میل شما به روزرسانی شده یا قابل تغییر است. میتوانید یک کارت گرافیک جدید نصب کنید، ظرفیت هارد دیسک خود را افزایش داده یا سخت افزاری را که دیگر به درستی کار نمیکند را جایگزین کنید. در واقع، شما می توانید کامپیوتر خود را به طور کامل با مجموعه ای از قطعات خاص خود مجددا از نو بسازید. این نوع کار با مک امکان پذیر نیست.

6.کامپیوترهای شخصی مطابق نیازهای شما شخصی سازی میشوند

سخت افزار انعطاف پذیر به این معنی است که می توانید براساس نیازهای خاص خود، سیستمی ایده آل بسازید. می توان کامیپوترها را برای گیمرها، ادیتورهای ویدیو، معماران، طراحان، ادیتورهای عکس و موارد دیگر شخصی سازی کرد. قطعات تخصصی را میتوانید بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید و لازم نیست پول صرف چیزی کنید که هرگز از برخی از ویژگی های آن استفاده نخواهید کرد.

7.امنیت

ما در این بخش امنیت را از لحاظ محافظت در برابر ویروس ها بررسی نمیکنیم، چرا که کامپیوترهای شخصی از این لحاظ حساس تر هستند. ما امنیت را از نظر محافظت  سیستم شما در برابر نوآوری های شکست خورده، تغییرات شدید و از رده خارج شدن خود سیستم عامل بررسی میکنیم. متاسفانه در رابطه با مک باید گفت که هم سخت افزار و هم سیستم عامل توسط یک کمپانی ارائه میشوند. اگر در آینده نوآوری های مک با شکست رو به رو شود، کاربران مجبور هستند یا سیستم را با همان وضعیت تحمل کرده و یا به سیستمی جدید روی بیاورند. از آنجایی که تعداد کامپیوترهای شخصی نامحدود است، کاربران همیشه میتوانند دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند. همچنین به دلیل استفاده اکثر کاربران از کامپیوتر، احتمال به وجود آمدن تغییرات اساسی در ویندوز بسیار کم است.

8.پشتیبانی ارزان قیمت

هزینه های پشتیبانی تکنیکی اپل از ویندوز بسیار بالاتر است. زمانی که یک مک میخرید، خدمات پشتیبانی تلفنی مشتریان به مدت 90 روز رایگان است. درست است که محصولات اپل از پشتیبانی بسیار خوبی بهره میبرند، اما عمر این خدمات تنها 90 روز است. پس از 90 روز، باید هزینه این پشتیبانی را بپردازید. به علاوه اگر کامپیوتر شما دچار مشکلی شود، میتوانید آن را به راحتی تعمیر کنید. هر مرکز خدمات کامپیوتری از مک پشتیبانی نمیکند و بردن سیستمتان مستقیما به یک مرکز خدمات اپل، میتواند گران قیمت باشد.

9.به رم پایین تری نیاز خواهید داشت

مموری مجازی ویندوز از مموری مجازی مک بسیار کاربردی تر است و یک کامپیوتر با مموری کند، کند عمل میکند اما از کار نمی‌افتند. اگر مموری مک کند شود، احتمال اینکه دیگر کار نکند بسیار زیاد است. این به این معنی است که برای اطمینان داشتن از عملکرد کامپیوتر خود، به رم کمتری نیاز دارید.

10.نرم افزار رایگان

تعداد زیادی نرم افزار رایگان قابل کپی برای ویندوز وجود دارد که میتوانید آن ها را دانلود کنید.