آخرین نسل CPU های Threadripper 2990WX AMD

همانطور که میدانید نسل قبلی و قدرتمند CPU تردریپر که همه آن را با نام Threadripper 1 میشناسند، دارای 16 هسته بود و به سرآمد بازار تبدیل شد. اگر تصور میکنید که تردریپر 1 بهترین پردازنده ای است که تا به حال دیده اید، بهتر است بدون هیچ مقدمه ای شما را با نسل دوم تردریپر، یعنی Threadripper 2990WX آشنا کنیم. AMD Ryzen تردریپر 2990WX دارای 32 هسته و 64 رشته است و یکی از بهترین عملکرد ها را ارائه میدهد. میتوان با قطعیت گفت که پردازنده ای قوی تر از تردریپر 2 وجود ندارد.

ویژگی ها و چیپست CPU های Threadripper 2990WX AMD 

قطعا AMD از افزایش تعداد هسته های تردریپر 2 هدفی داشته است. این پردازنده های پیشرفته و به روز، از چیپ میکر های 12 نانومتری با تکنولوژی و معماری Zen+ ساخته شده اند که با کم کردن ولتاژ هسته، کلاک اسپیدی بالاتر و معادل 200 مگاهرتز ارائه میدهد. Extended Frequency Range 2 یا همان XFR2، حالا میتواند تا 16 درصد به کارکرد در تمامی هسته ها و رشته های پردازنده بیافزاید. در گذشته این قابلیت به تنها به تعداد محدودی از هسته ها و رشته ها در چیپس های اورجینال تردریپر Ryzen ختم میشد. به علاوه، AMD، Precision Boost Overdrive را معرفی کرده است که به HEDT CPU ها این امکان را میدهد تا قدرت و دقت مربوط به VRM ها در مادربرد های X399 را افزایش دهند.

مدل 2990WX ویژگی هایی را ارائه میدهد که دیگر هم خانواده های نسل دوم تردریپر ندارند. 32 هسته این پردازنده به چهار مجموع هسته تبدیل شده و همگی به طور متقارن توسط فابریک مخصوص AMD، به یکدیگر متصل هستند. این قابلیت به هر بخش این اجازه را میدهد تا از هر لن 64 PCle و کانال کواد حافظه استفاده کند. یکی از نکات منفی این مدل، تغییر نکردن چندان پلتفرم است و این موضوع باعث میشود که پلترفرم، میزبان لن های PCle اضافه تر نباشد.

بررسی آخرین نسل CPU Ryzen (Threadripper 2990WX)

عملکرد CPU های Threadripper 2990WX AMD

همانطور که امیدوار بودیم، Threadripper 2، بهترین عملکرد را در بین پردازنده ها دارد. این پردازنده نسبت به اینتل Core i9-7980XE پیشرفته تر و بهتر است. همچنین بررسی ها نشان میدهد که فضای HEDT در طول دو سال گذشته تغییرات مثبتی داشته است.

برای استفاده های گیمینگ، عملکرد تردریپر 2 به خوبی Core i9-7980XE است. به هر حال، اگر تنها هدف شما از خرید این پردازنده گیمینگ است، اصلا توصیه نمیکنیم که اینقدر هزینه کنید. برای گیمینگ میتوانید از دیگر عموزاده های ترد ریپر با قیمت کمتر و به صرفه تر کمک بگیرید.

بررسی آخرین نسل CPU Ryzen (Threadripper 2990WX)

تردریپر 2 قدرت حقیقی خود را وقتی نشان میدهد که به صورت همزمان به انجام چند کار بپردازید. این پردازنده میتواند رقیب قدرتمندی برای هر پردازنده دیگری در این زمینه باشد.

منبع/www.asuskala.com/www.techradar.com