اخطار فایرفاکس درباره وبسایت هایی که به آنها نفوذ شده است

اخطار های فایرفاکس در صورت هک شدن وبسایت ها در طول سال گذشته، به صورت نوتیفیکیشن بر روی دسکتاپ شما ظاهر میشوند.

firefox-breach-warning

فایرفاکس به زودی درباره وبسایت هایی که هک شده اند به شما اخطار میدهد. این اخطار ها به شکل نوتیفیکیشن ظاهرمیشوند. همان اخطار لینک فایرفاکس مونیتور را در اختیار شما قرار میدهد که یک سرویس رایگان بوده و از طریق آن متوجه میشوید که آیا هیچکدام از اکانت های اینترنتی خودتان هک شده است یا نه.

به گفته موزیلا این ویژگی در هفته های آینده برای کاربرانی که به دنبال امنیت بیشتر هستند، به فایرفاکس اضافه خواهد شد.

به گفته لوک کراچ، نفوذ های اینترنتی در سرویس های آنلاین متدوام هستند. برخی از آنها به سرعت شناسایی شده و برطرف میشوند، برخی دیگر تا سال ها بدون شناسایی به فعالیت خود ادامه میدهند و این موضوع برای افرادی که نمیدانند به اکانت آنها نفوذ شده است خطرناک است.

خوشبختانه قابلیت جدید فایرفاکس میتواند این شرایط ناخوشایند را تغییر دهد. هم چنین به کابر اجازه داده میشود تا قبل از سو استفاده هکر ها از اطلاعت هک شده، اکانت خود را امن کنند. به طور مثال هنگامی که اکانت شما هک میشود، باید سریعا رمز عبور را تغییر داده و در صورت امکان از گزینه Two-factor authentication استفاده کنید.

با این قابلیت مطمئن شوید که برای تمامی اکانت های خور، از رمز عبور های خاص استفاده میکنید. هکر ها از طریق تکرار پسورد های شما برای اکانت های مختلف، میتوانند آن را پیدا کنند.

اگر وبسایتی که به آن وارد شده اید در دو ماه اخیر هک شده باشد، با این سیستم از آن خبردار میشوید. اگر این نوتیفیکیشن ها برایتان مزاحمت ایجاد میکند، میتوانید آن را خاموش کنید.

firefox-breach-warning