نقد و بررسی گلکسی نوت 9

همانطور که میدانید، گلکسی نوت 9 از دیگر پرچمداران سامسونگ است که در سال 2018 عرضه شد. این مدل یک فبلت بود که روز هجدهم مرداد سال جاری معرفی شد. ظاهر و بعضی از مشخصات این محصول فرق چندانی با مدل قبلی نداشته است، اما باید در نظر گرفت که سامسونگ سعی کرد با ارائه این مدل، نقاط ضعف نوت 8 را برطرف کند.

طراحی گلکسی نوت 9

ظاهر و طراحی این مدل مشابه مدل قبلی، یعنی نوت 8 است. یکی از اصلی ترین تغییرات این فبلت نسبت به نوت 8، محل قرارگیری سنسور اثرانگشت بوده و از لنز های دوربین فاصله بیشتری گرفته است.

قاب به شکل مستطیل است و سنسور اثرانگشت در قاب پشتی و  زیر لنز های دوربین، فلاش و حسگر سلامت قرار گرفته است. دو طرف صفحه نمایش دارای انحنا است که باعث میشود این تلفن همراه خوش دست باشد.

بدنه گلکسی نوت 9 شیشه و مانند قبل با کیفیت و مستحکم است. همین عامل باعث میشود که هنگام استفاده از حس خوبی داشته باشید. حاشیه تنها در بخش های بالایی و پایینی نمایشگر Infinity (بی نهایت) سامسونگ است. این نوع صفحه نمایش در مدل های S8 و S9 نیز استفاده شده است. در نتیجه همانند این مدل ها، در دو طرف نمایشگر نوت 9 نیز هیچ حاشیه ای دیده نمیشود.

در حاشیه بالایی، اسکنر عنبیه، دوربین سلفی و اسکنر تعبیه شده اند و در حاشیه پایینی هیچ دکمه یا سنسوری وجود ندارد.

در حالی که برای محافظت از بخش خای شیشه ای مدل از محافظ گوریلا گلس استفاده شده است، همچنان باید مراقب های لازم را جهت جلوگیری از افتادن و شکستن این بخش ها به عمل بیاورید.

فریم و قاب دور نوت 9 نیز مانند دیگر تلفن های هوشمند جدید بازار فلزی است و دکمه ها، میکروفون، بخش نگهدارنده قلم، محل سیمکارت و پورت USB Type C در آن جای گرفته اند. دکمه بیکسبی نیز در زیر دکمه صدا تعبیه شده است. به دلیل اندازه نسبتا قابل توجه این گوشی، ممکن است دسترسی به دکمه برای کاربرانی با دست های کوچک سخت باشد. با توجه به وزن این مدل (201 گرم)، این تلفن همراه نسبتا سنگین وزن تلقی میشود.

samsng_note_9

 صفحه نمایش گلکسی نوت 9

سامسونگ در زمینه ارائه صفحه نمایش های با کیفیت، به نوبه ی خود پیشتاز بوده است. این کمپانی برای ساخت نمایشگر به طور اختصاصی از پنل های امولد کمک میگیرد. نام این نمایشگر Infinity Display یا همان نمایشگر بی نهایت است.

اندازه صفحه نمایش نوت 9، 6.4 اینچ است و با توجه به افزایش قطر 0.1 اینچی، بزرگترین نوت سامسونگ است.

رزولوشن استفاده شده برای نوت 9 WQHD+ بوده و یا کیفیت است. اگر میخواهدی باتری کمتری استفاده کنید، میتوانید در قسمت تنظیمات رزولوشن را تغییر دهید. لازم به ذکر است که نمایشگر نوت 9 نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته و دارای روشنی و کنتراست بالاتری است. از آنجا که دکمه هوم لمسی است، میزان فشار آن را میتوانید در بخش تنظیمات تغییر دهید. نوت 9 همچنین دارای قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن است که توسط آن میتوانید بدون باز کردن قفل، به ساعت، تاریخ، نوتیفیکیشن ها و موزیک پلیر دسترسی داشته باشید.

میتوانید برای شخصی سازی و ایجاد تغییر در سردی و گرمی رنگ ها، به منوی تنظیمات و بخش Screen Mode مراجعه کنید.

samsunggalaxynote9

دوربین

سامسونگ برای اولین باز از دوربین دوگانه در نوت 8 استفاده کرد. این دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در S9 پلاس نیز دیده میشود. همچنین سوییچ کردن بین دیافراگم های F/2.4 و F/1.5 در شرایط نوری و محیطی مختلف ممکن است. هر دو این دوربین های او نوع تله فوتو و با زاویه دید گسترده بوده و دارای زوم اپتیکال دو برابر است.

قابلیت فیلمبرداری سوپراسلوموشن، هوش مصونوعی که باعث پردازش تصاویر میشود و لرزشگیر از دیگر ویژگی های دوربین این محصول است، اما متاسفانه با استفاده از چیپست اگزینوس 9810، این مدل قابلیت فیلمبرداری 4K HDR را ندارد.

هوش مصنوعی دوربین نوت 9 با استفاده از قابلیت Scene Optimiser، در صورت کثیف بودن لنز یا بسته بودن چشم و دیگر مشکلات، شما را مطلع میکندو همچنین تنها کافی است که شما دوربین را در مقابل سوژه بگیرید تا این هوش مصنوعی به صورت خودکار، نور مورد نیاز برای عکسبرداری را تنظیم کند. این مدل دارای قابلیت AR Emoji  نیز هست. دوربین سلفی 8 مگاپیکسل بوده و دیافراگم آن F/1.7 است که با استفاده از فوکس اتوماتیک، سلفی های با کیفیتی میگیرد.

galaxy-note-9-s-pen-100769248-orig

سخت افزار و نرم افزار گلکسی نوت 9

چیپست اگزینوس 9810 اختصاصی سامسونگ بر روی نوت 9 هم قرار دارد.این چیپست که بر روی S9 و S9 پلاس نیز دیده میشد، در کنار یک پردازنده 8 هسته ای مینشیند. GPU استفاده شده برای نوت 9، Mali-G72 MP18 است.

حافظه های داخلی ارائه شده در بازار 128 و  512 است و میتوانید همزمان از کارت حافظه Micro SD نیز برای حافظه 128 استفاده کنید.

سیستم عامل نوت 9 اندروید 8.1 است. رابط کاربری Samsung experience که برای پرچمداران قدیمی تر نیز ارائه شده بود، بر روی این فبلت نیز موجود است. بیکسبی که دستیار صوتی شماست، برای کنترل نرم افرار ها و جمع آوری اطلاعات و ... به شما کمک میکند. هم چنین میتوانید با کمک Dex به مانیتوروصل شوید.

نقد و بررسی گلکسی نوت9

درباره قلم گلکسی نوت 9

قلم S Pen نوت 9 کاربرد های بسیار زیادی دارد. این قلم دارای بلوتوث است.

برای نوشتن با قلم، گزینه Create Note را انتخاب کنید. هم چنین با استفاده از Live Message میتوانید فعالیت نوشتاری خود را ضبط کنید، به صورت GIF ذخیره کرده و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. قابلیت های جالب دیگری نیز نظیر Smart Select، Penup و ... در نظر گرفته شده است.

اگر نمایشگر خاموش باشد و شما قلم را از جایگاه خود خارج کنید، صفحه نوت برایتان باز میشود. این قلم هوشمند دارای باتری است و تا 30 دقیقه میتوانید با آن کار کنید.

Samsung-Galaxy-Note-9-S-Pen-presentation-lifestyle

صدا

نوت 9 دارای اسپیکر استریو است و این موضوع هم حجم صدا و هم کیفیت آن را بسیار افزایش داده است. همچنین با استفاده از نرم افزار Dollby Atoms میتوانید این کیفیت را تا میزان قابل توجهی افزایش دهید.

امنیت

امنیت برای سامسونگ یه عامل اساسی و مهم است. به همین دلیل، در کنار سنسور اثر انگشت، از اسکنر عنبیه و از قابلیت تشخیص چهره نیز کمک میگیرد.

باتری

در نقد و بررسی های موجود، باتری نوت 9 توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت، شارژدهی و بازده راضی کننده ای دارد. با یک بار شارژ کردن، میتوانید تا یک روز و نیم از باتری استفاده نمایید. برای شارژ شدن از 0 تا 100، تنها به یک ساعت و 50 دقیقه زمان نیاز دارید.