نقد بررسی گلکسی S9 سامسونگ

گلکسی S9 سامسونگ، یکی از آخرین پرچمداران کمپانی سامسونگ است. این تلفن همراه تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نظر و مورد نیاز کاربران را فراهم میکند.

محتویات جعبه گلکسی S9 سامسونگ:

این را باید حتما در نظر بگیرید که به هنگام خرید، حتما محتویات جعبه را چک کنید، زیرا وسایل و خرده ریز هایی در این جعبه وجود دارد (به جز اقلام مهم مانند هدفون اورجینال و کابل شارژ)، حتما روزی به دردتان میخورد!

هدفون مخصوص گلکسی S9 هدفون AKG با کیفیت و اورجینال است. حتما به وجود سری های مختلف با سایز های متفاوت در پک جعبه دقت کنید.

از دیگر اقلام جعبه میتوان به کابل شارژ سریع یا همان Fast Charging اشاره کرد. لازم به ذکر است که شارژ کردن گوشی همراه با کابل های شارژ معمولی در طولانی مدت ممکن است به باتری آن صدمه وارد کند. سوزن خارج کردن سیمکارت، دفترچه راهنما و USB Type C از دیگر محتویات این جعبه هستند.

محتویات داخل جعبه گلکسی اس9 سامسونگ

طراحی گلکسی S9 سامسونگ:

ظاهر گلکسی S9 به شدت آشنا و مانند پرچمدار قبلی آن است. پرچمدار سال گذشته سامسونگ آنقدر موفق بوده است که این کمپانی تصمیم گرفت همان زبان طراحی را دوباره بر روی مدل جدید خود پیاده کند. نمایشگر Infinity بخش بسیار قابل توجهی از صفحه را در بر میگیرد و تنها حاشیه های باریکی در بالا و پایین آن باقی میگذارد. دوربین سلفی در کنار اسپیکر و در حاشیه بالایی صفحه قرار گرفته است.

فریم فلزی این مدل همرنگ با بدنه بوده و یکپارچگی خاصی به آن میبخشد. دکمه بیکسی در زیر دکمه صدا و در سمت چپ، و دکمه ی پاور در سمت راست بدنه قرار دارد. در بخش پایینی آن، در دو طرف ورودی شارژر، جک صوتی 3.5 میلی متری و خشاب سیمکارت دوم است.

بر خلاف S9 plus، این مدل تنها یک دوربین دارد و همراه با سنسور اثر انگشت، ستونی عمودی را تشکیل میدهد. فلاش و سنسور کنترل سلامتی در سمت راست دوربین تعبیه شده است.

بدنه این مدل شیشه ای بوده و با گوریلا گلس مقاوم شده است. این طراحی شیشه لوکس و کلاسیک در برابر جذب اثر انگشت نیز مقاوم است.

طراحی این مدل در اصل شباهت بسیار زیادی به گلکسی S8 دارد. البته تنها در بخش جلویی، زیرا نحوه قرار گیری دوربین و اسپیکر ها در پرچمدار قبلی کامل متفاوت است.

طراحی گلکسی اس9 سامسونگ

صفحه نمایش گلکسی S9:

صفحه نمایش تلفن های هوشمند سامسونگ همیشه زبانزد بوده است. کیفیت بالای نمایشگر و پنل S9 به قدری بالاست که حتی از رقیب آمریکایی خود که معرف آیفون X است، پیشی گرفته است.

نمایشگر از نوع سوپر امولد بوده و با رزولوشن 2960 در 1440، اندازه ای معادل 5.8 اینچ را به وجود می آورد. نسب تصویر 18.5:9 صفحه را کشیده تر و کاربردی تر کرده است.

در این مدل نیز مانند گلکسی S8 دیگر خبری از آرم سامسونگ و دکمه هوم بر روی قاب جلویی نیست و دکمه هوم کاربری لمسی به خود گرفته است. میتوانید از طریق تنظیمات، میزان فشار لازم برای ان دکمه لمسی را تنظیم کنید.

طراحی نمایشگر این مدل به شکل Edge بوده و این بدان معناست که در دو طرف صفحه ی بدون حاشیه، خمیدگی وجود دارد.

صفحه و قاب پشتی محافظت شده توسط گوریلا گلس، در برابر خط و خش مقاوم است.

لازم به ذکر است که در بخش تنظیمات میتوانید میزان رنگ ها و سردی و گرمی آنها را به دلخواه تغییر داده و شخصی سازی کنید. در این مدل نیز میتوانید مانند مدل پلاس، رزولوشن را تغییر داده و برای مصرف کمتر باتری، از پایین ترین حالت رزولوشن استفاده کنید.

از دیگر ویژگی هایی که در مدل های قبل تر نیز دیده میشد، گزینه نمایشگر همیشه روشن است. با این ویژگی میتوانید در زمانی که صفحه گوشی خاموش است، تاریخ، ساعت و نوتیفیکیشن های خود را چک کنید.

از دیگر ویژگی ها فیلتر نور آبی، تغییر فونت ها و ... است.

صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ

دوربین گلکسی S9:

درست مثل این است که سامسونگ برای طراحی دوربین این مدل از چشم انسان الهام گرفته باشد، زیرا این دوربین قابلیت تغییر و گشودن دیافراگم دارد. با توجه به شرایطی محیطی و نوری که در آن قرار دارید، میتوانید اندازه دیافراگم را بین F/1.5 و F/2.4 تغییر دهید. برخلاف مدل پلاس که دارای دو دوربین است، این مدل تنها یک دوربین پشت 12 مگاپیکسلی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7 دارد. یکی از عواملی به که به گرفتن عکس های با کیفیت کمک میکند، قابلیت لرزشگر اپتیکال و فلاش LED این تلفن همراه است.

با این دوربین میتوانید ویدیو های UHD و یا سوپر اسلوموشن ضبط کنید. دوربین سلفی نیز قابلیت ضبط ویدیو  QHDرا در اختیار شما قرار میدهد.

از دیگر ویژگی های جالب سری گلکسی S9، وجود AR Emoji است که از شما ایموجی های متحرک میساز و اجازه میدهد آن هار را به صورت GIF ذخیره کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید.  قابلیت ها و ویژگی های دیگری مثل بیکسبی ویژن، Selective Focus، مود Pro و... است.

دوربین گلکسی اس9 سامسونگ

سخت افزار گلکسی S9 سامسونگ:

تقریبا میتوان گفت که پرچمداران تمامی برند از سخت افزار خوب و مقاومی برخوردار هستند، سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. کمپانی سامسونگ برای ساخت سخت افزار این تلفن از چیپست اگزینوس 9810 که ساخت خود کمپانی است، بهره میبرد. این چیپست شامل 4 هسته Mongoose با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر Cortex-A55 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز میشود.

GPU یا همان پردازنده گرافیکی آن Mali-G72 است که به آسانی اپلیکیشن هایی با گرافیک بالا را پردازش میکند.

حافظه های داخلی ارائه شده برای این 64، 128 و 256 گیگابایت است که قابلیت استفاده از کارت حافظه میکرو SD آنها را همراهی میکند.

 جا به جایی و انتقال  اطلاعات و داده ها از طریق USB Type C صورت میگیرد.

نرم افزار گلکسی S9 سامسونگ:

رابط کاربری موجود بر روی این مدل Samsung Experience 9.0 است که پیشتر با نام TouchWizard شناخته میشد. از طریق این ویژگی ها میتوانید به تم ها دسترسی پیدا کرده و ظاهر نرم افزاری تلفن خود را شخصی سازی کنید. اندروید نصب شده بر روی گلکسی S9 اندروید 8.0 است.

در استور اختصاصی سامسونگ که Galaxy Apps نام دارد، میتوانید به اپلیکیشن های مخصوص کمپانی سامسونگ دسترسی داشته و آنها را آپدیت کنید.

بیکسبی نام آشنا و رقیب سیری از کمپانی آمریکایی اپل است. بیکسبی دستیار هوشمند شماست که در موارد بسیار زیادی از جمله جمع آوری اطلاعات و کنترل اپلیکیشن ها، برقراری تماس و فرستادن پیامک به شما کمک میکند.

صدا و اسپیکر گلکسی S9 سامسونگ:

اکنون که سامسونگ از اسپیکر استریو استفاده میکند، پخش ضدا و موسیقی بسیار با کیفیت تر و لذت بخش تر از گذشته میشود. اسپیکر اول در کنار پورت USB Type C و اسپیکر دوم در بخش بالایی تعبیه شده است.

شما میتوانید با استفاده از Dollby Atoms کیفیت پخش صدا را تا حد بسیار بالایی افزایش دهید و از آن لذت ببرید. همچنین میتوانید از Sound Alive استفاده کنید تا گزینه های زیادی را شخصی سازی کنید.

باتری گلکسی S9 سامسونگ:

ظرفیت باتری 3000 میلی آمپر بر ساعت است و از آنجا که چیپست مخصوص سامسونگ بسیار بهینه است، شارژدهی باتری را افزایش داده است. با قابلیت شارژ سریع تنها در عرض یک ساعت و چهل دقیقه، شارژ باتری از 0 به 100 میرسد. همچنین میتوانید از قابلیت شارژ بی سیلم بهره ببرید.

باتری گلکسی اس9 سامسونگ

دیگر قابلیت های گوشی گلکسی S9 سامسونگ:

سامسونگ برای باز کردن قفل این تلفن همراه از قابلیت های دیگری مثل اسکنر عنبیه چشم و قابلیت تشخیص چهره در کنار سنسور اثر انگشت کمک میگیرد.

از آنجایی که این مدل دارای گواهی IP68 بوده و در برابر گرد و خاک و نفوذ آب مقاوم است، میتوانید تلفن خود را به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب رها کنید. هم چنین میتوان به Dex اشاره کرد که از طریق آن میتوانید تلفن خود را به مانیتور متصل کنید.