مقایسه سامسونگ S9 پلاس و آیفون XS Max

میخواهیم به مقایسه دو پرچمدار این دو برند، یعنی سامسونگ گلکسی S9 پلاس و آیفون XS Max میپردازیم.

گلکسی S9 پلاس در فوریه 2018 معرفی و در مارچ همان سال عرضه شد. از این مدل میتوان به عنوان یکی از موفق ترین های دنیای سامسونگ یاد کرد.

iphone-xs-max-vs-galaxy-s9-plus

طراحی گلکسی S9 پلاس :

طراحی و ظاهر قاب جلویی تا حدود بسیار زیادی مانند دیگر پرچمداران سامسونگ بوده، اما طراحی قاب پشتی آن اندکی متفاوت است. نمایشگر LCD Infinity تمامی صفحه این مدل را در بر گرفته و آن را به نمایشگر Edge تبدیل میکند. لازم به ذکر است که روی مدل S9 نیز مانند مدل قبلی تر(S8) نیز نه نام برند و نه دکمه ای دیده میشود. برای حداکثر استفاده از حاشیه ها، سنسور سلفی، اسکنر عنبیه در کنار بلندگو و در لبه بالایی صفحه قرار گرفته اند. قاب دور این تلفن همراه فلزی و مستحکم بوده و قرار گیری دکمه های آن درست مثل مدل قبلی است. در بخش زیری USB Type C، جک صوتی 3.5 میلی متری، میکروفون و اسپیکر قرار دارند.

بدنه شیشه ای این مدل در برابر جذب اثر انگشت و کثیفی مقاوم بوده و LCD آن با یک لایه گوریلا گلس پوشید شده است. سنسور اثر انگشت در زیر دوربین قرار میگیرد. یکی از اصلی ترین تفاوت های مدل پلاس با مدل معمولی، دوربین دوگانه مدل پلاس است. این لنز ها به صورت عمودی قرار گرفته و فلاش در سمت راست آنها قرار دارد. هدف از کم کردن حاشیه ها، خوش دست کردن دستگاه به دلیل سایز بزرگ آن است.

صفحه نمایش گلکسی S9 پلاس:

نمایشگر این محصول یکی به دلیل شفافیت، وضوح و کیفیت بالا یکی از بهترین ویژگی های آن است. پنل این نمایشگر سوپر امولد با رزولوشن 2960 در1440 است.

در منوی تنظیمات میتوان صفحه نمایش را شخصی سازی کرد. ایجاد تغییر در زنگ و سرد و گرم کردن آنها و تغییر رزولوشن و انتخاب یکی از مود های FHD+، WQHD+ و HD+ از جمله این شخصی سازی ها است.

دوربین گلکسی S9 پلاس:

دوربین دوگانه نخستین بار در نوت 8 و برای بار دوم در S9 پلاس استفاده شد. با استفاده از این دوربین های 12 مگاپیکسلی و قابلیت Live Focus میتوان عکسبرداری به سبک پرتره انجام داد. از دیگر ویژگی های این دوربین ها میتوان به زوم اپتیکال دو برابرو قابلیت گشودگی دیافراگم ها اشاره کرد. گزینه های دیافراگم برای این لنز ها به ترتیب F/1.5 و F/2.4 است. این دوربین ها همچنین برای فیلمبرداری UHD و سوپر اسلوموشن مناسب هستند. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی نیز دارای فوکس خودکار و لرزشگیر نرم افزاری است. لازم به ذکر است که میتوان از طریق AR Emoji، ایموجی ها مورد نظر خود را ساخته و به حالت GIF ذخیره نمایید.

سخت افزار گلکسی S9 پلاس:

 این مدل دارای جدیدترین چیپست ساخت سامسونگ اگزینوس 9810 است. GPU آن Mali-G72 بوده و حافظه های ارائه شده برای آن 64، 128 و 256 است. قابلیت استفاده از کارت حافظع میکرو SD نیز برای این مدل موجود است. رم 6 گیگابایتی این مدل قابلیت پلی کردن همزمان چند نرم افزار را در اختیار شما قرار میدهد. در مجموع میتوان گفت که این تلفن همراه سخت افزاری مستحکم و مناسبی دارد.

نرم افزار گلکسی S9 پلاس:

شخصی سازی اندروید 8.0 با رابط کاربری Samsung Experience  یکی از اصلی ترین ویژگی های نرم افزاری S9 پلاس است. همانند مدل های گذشته، بیکسبی نیز در کنترل بسیاری از نرم افزار ها و دریافت اطلاعات به شما کمک میکند.

samsung-galaxy-s9-plus-review

اسپیکرگلکسی S9 پلاس:

از دیگر تغییرات اساسی این مدل، میتوان اسپیکر استریو را نام برد. اسپیکر اول در لبه پایینی صدای بلند و با کیفیتی ارائه میدهد. این کیفیت با استفاده از Dollby Atoms حتی بیشتر میشود.

باتری گلکسی S9 پلاس:

باتری این مدل لیتیومی و با ظرفیت 3500 میلی آمپر بر ساعت است. شارژ سریع و وایرلس شارژر از نقاط قوت این مدل است. باتری مدل پلاس از مدل معمولی دوام بیشتری دارد.

قابلیت های خاص گلکسی S9 پلاس:

سامسونگ همیشه به امنیت محصولات خود اهمیت میدهد، بنابراین به علاوه سنسور اثر انگشت، از اسکنر عنبیه چشم و قابلیت تشخیص چهره نیز برای باز کردن قفل استفاده میکند. همچنین میتوانید از طریق Secure Folder و Knox، اپلیکیشن های مورد نظر خود را رمزگذاری کنید. این محصول دارای گواهی  IP68است که نشان دهنده مقاومت این دستگاه در برابر آب و گرد و خاک است.


samsung-galaxy-s9-plus-g965fd-dual-sim-4g

آیفون XS Max از پرچمداران سال 2018 کمپانی اپل است. از این مدل میتوان به عنوان یکی از سرسخت ترین رقبای گلکسی S9 پلاس یاد کرد. 

طراحی آیفون XS Max:

این مدل با صفحه نمایش 6.5 اینچی، بزرگترین گوشی اپل است. از واژه Max برای نشان دادن بزرگی این محصول استفاده شده است. ترکیب شیشه و فولاد ضد زنگ بدنه، یادآور تریکب و کیفیت فوق العاده آیفون 10 است. اپل مدعی شده است که شیشه این محصول، مقاوم ترین شیشه به کار رفته در تلفن های همراه است. همچنین مقاومت فولاد آن را برابر با مقاومت تجهیزات پزشکی میداند. ان مدل دارای حاشیه های بسیار باریک است و دوربین سلفی در کنار ماژول Face ID قرار دارد. به هنگام طراحی این مدل، درایو به زیر پنل منتقل کرده و حاشیه پایین نمایشگر را به طور کامل حذف شده است. نمایشگر 84.4 درصد صفحه را در برمیگیرد و پوشش شیشه ای جلو و عقب قاب، گوریلا گلس 6 است.

ساختار بدنه یکپارچه و ارگونومیک و دارای صفحه کشیده است. متاسفانه برای گرفت تلفن، گاهی باید از هر دو دست استفاده کرده و بر خلاف تلاش های بیشمار، هم چنان جای انگشت بر روی شیشه میماند.

همانطور که قبل تر ذکر شد، طراحی XS Max تا حدود بسیار زیادی شبیه به آیفون ده بوده و دارای دوربین دوگانه است. دکمه هوم از ساختار حذف شده است و برای دسترسی به سیری و دیگر قابلیت ها، باید از دکمه Slide Button استفاده کنید. برای شارژ سریع همچنان میتوانید از پورت لایتنینگ استفاده کنید. این مدل مقاومت بسیار خوبی در برابر گرد و غبار، آب و حتی قهوه دارد.

iphone-xs-and-iphone-xs-max

نمایشگر آیفون XS Max:

 صفخه نمایش 6.5 اینچی OLED این مدل بسیار سبک و انعطاف پذیر بوده و دارای کنتراست و روشنایی بالاتری است، گرچه قیمت بیشتری نسبت به LCD دارد. رزولوشن این نمایشگر 1242 در 2688 است و ممکن تصویری به خوبی QHD نداشته باشد، اما به نوبه خود بسیار خوب و راضی کننده است. از دیگر ویژگی های آن، مناسب بودن برای نمایش ویدیو است. عملکرد این نمایشگر در زیر مستقیم نور خورشید بسیار خوب است.

اسپیکر آیفون XS Max:

این مدل مانند قبل دارای دو اسپیکر است. اسپیکر بالایی گوشی پیشرفت چشمگیری داشته و برای پخش موسیقی مناسب است. داشتن صدای واضح و بدون نویز از بهترین ویژگی های این اسپیکر هاست اما متاسفانه این مدل همچنان جک 3.5 میلی متری ندارد.

نرم افزار آیفون XS Max:

به روز رسانی های مرتب IOS باعث تا حد زیادی باعث بهبود عملکرد این مدل نسبت به مدل های قبلی شده است. همچنین مدیریت بهتر باتری، قابلیت های Measurement و Don’t Disturb از دیگر قابلیت های برتر XS Max است. از دیگر تغییرات میتوان به جایگزین شدن Touch ID با Face ID اشاره کرد.

دوربین آیفون XS Max:

دوربین های 12 مگاپیکسلی دارای سیستم لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم های F/1.5 و F/2.4 است که لایه ای از یاقوت روی آن ها را پوشانده است. تعداد پیکسل های فوکس دو برابر شده و نحوه پردازش تصویر نسبت به گذشته تغییر کرده است. برای ثبت پرتره میتوانید از دوربین اصلی و Neural Engine استفاده کنید. دوربین سلفی آن 7 مگاپیکسلی بوده و دارای لرزشگیر است.

iphone-xs-max-silver

باتری آیفون XS Max:

عمر باتری این مدل 90 دقیقه بیشتر از آیفون 10 است. این باتری دو تکه ای و با ظرفیت 3179 میلی آمپر بر ساعت ایت و به شکل در تلفت تعبیه شده است. بر روی این دستگاه، بنچ مارک های PCMark، GeekBench و GFXBench قرار دارند. شارژ دهی بالا و عملکرد پایدار از دیگر نقاط قئت این تلفن همراه است. لازم به ذکر است که بر خلاف وجود قابلیت شارژ سریع، کابل ّآن به همراه پک ارائه نمیشود و باید آن را جداگانه خریداری کنید.

apple_iphone_xs_xs_max_gold