پردازنده های نسل دهم اینتل با نام ice lake تولید شد 

آخرین خبر شرکت اینتل باعث شد تا توجه همه طرفدارانش را به خود جلب بکند . گزارشات منتشر شده درباره نسل دهم پردازنده های اینتل  که نام تجاری آنها دریاچه یخی ice lake است ، نشان می دهد که این پردازنده ها با معماری sunny cove ساخته شده و از پردازشگر های 10 نانو متری بهره گرفته است .اینطور که در گزارشات مشخص است این پردازنده از اول ماه آگوست برای اولین بار روی چند مدل لپ تاپ قرار گرفته است .

رقص اینتل (intel) روی دریاچه یخی

پردازنه اینتل ice lake در اصل ساخته شده اند تا جایگزینی برای سری U که روی اکثر لپ تاپ های معمولی بازار بسته می شدند و همین طور سری Y که برای دستگاه های فوق باریک ساخته شده بود ، باشند .

از مزایای این پردازنده میتوان به تقویت گرافیک  با استفاده Intel Iris Plus ، تقویت شدن هوش مصنوعی و امکان اتصال بهتر با WI-FI  نسل ششم اشاره کرد .

تقویت گرافیک  با استفاده Intel Iris Plus تا جایی بوده که به گفته شرکت اینتل شما قادر خواهید بود با استفاده از گرافیک این پردازنده به راحتی بازی کرده و تصاویری با کیفیت رزولوشن FHD و HD خروجی بگیرید . همینطور برای اولین بار گرافیک داخلی از استاندارد VESA Adaptive Sync پشتیبانی می کند .

به گفته اینتل ، تکنولوژی ساخت نسل 10 پردازنده های قدرتمند این شرکت که با معماری sunny cove ساخته شده و از پردازشگر های 10 نانو متری بهره گرفته است ، قرار است بر روی 11 پردازنده جدید از i3 تا i7 قرار بگیرد .

از چند روز پیش که لپ تاپ ها به بهره برداری رسیدند بررسی و مشخصات آنها در وب سایت بنچ مارک آمد و مورد تست قرار گرفتند . در بنچ مارک نه تنها عملکرد خوب پردازنده نسبت به نسل قبل بلکه عملکرد مناسب گرافیکی آن نیز به چشم می خورد .

در بنچمارک های GeekBench می بینید عملکرد پردازنده های Ice Lake به نسبت نسل پیشین، به طور چشمگیری افزایش یافته است. حتی در مقایسه با  Core i7-8565U به همراه کارت گرافیک NVIDIA MX250 نیز امتیازهای Intel Core i7-1065G7 با توان های 15 و 25 وات، بسیار بالاتر است  و Core i7-1065G7 تا 20 درصد از Core i7-8565 با ترکیب NVIDIA MX250 سریع تر است.

مقایسه پردازنده نسل 10 با نسل قبلی آن

با توجه به بررسی ها و نظرات میتوان نتیجه گرفت که اینتل کارش را مثل همیشه به خوبی انجام داده و بی شک انتخاب Core i7-1065G7 گزینه مناسبی خواهد بود .