سرعت اینترنت خود را افزایش دهید و تاریخچه مرورگر را از ISP مخفی کنید

اگر دوستانی دارید که نسبت به حریم خصوصی آگاهی ندارند ، مطمئناً عبارت قدیمی "چه چیزی را باید مخفی کنم؟" را شنیده اید. این تنها یک بهانه است! با وجود این واقعیت که میلیاردها نفر از مردم هر روزه از اینترنت استفاده می کنند، بسیاری از آنها از خطرات موجود در آن آگاهی ندارند و بسیاری از آنها ابزار مبارزه با آنها را نمی شناسند.

Cloudflare دو ابزار جدید برای حفاظت از حریم شخصی شما ارائه کرده است. اولین سرور DNS است، یعنی همان ابزاری که نام URL دوستانه را می گیرد و آدرس IP مربوطه (به عنوان مثال ، 192.168.0.1) را پیدا می کند تا شما را به وب سایت مناسب وصل کند. ترافیک بدون رمزگذاری DNS توسط هکرها یا ISP شما قابل تشخیص و پیدا کردن است، اما نسخه جدید Cloudfare رمزگذاری شده و بنابراین تنها شما به اطلاعات وب سایت های بازدید شده دسترسی خواهید داشت.

ابزار دوم WARP، یک سرویس جدید VPN است که از یک پروتکل سریع و جدید استفاده می کند. با استفاده از این پروتکل، WARP سریعتر از بیشتر VPN پولی است و در عین حال محافظت مشابهی را برای حریم خصوصی شما فراهم می کند. تمام داده های شما رمزگذاری شده خواهند بود، بنابراین لازم نیست برای پشکل گیری امنیت مناسب به وب سایت ها وابسته بوده و صبر کنید. بنابراین با ترکیب این دو ابزار، تقریباً در هر جنبه از ترافیک اینترنت تلفن شما ایمن خواهد بود.

متد اول: اپلیکیشن 1.1.1.1 را نصب کنید (برای اندروید و iOS)

برای کسانی که از آیفون یا 8.1 Oreo  Android  یا قدیمی تر استفاده می کنند، برنامه 1.1.1.1 Cloudflare بهترین گزینه برای رمزنگاری DNS است. اگرچه تنظمیات دستی DNS به صورت دستی امکان پذیر است، اما فقط به شبکه های Wi-Fi اختصاصی محدود می شود، بدین معنی که داده های تلفن همراه به هیچ وجه پوشش داده نمی شوند. اما با این برنامه، تمام اتصالات داده از سرورهای DNS Cloudflare برای اینترنت سریعتر و ایمن استفاده می کنند.

این اپلیکیشن برای اندروید و iOS رایگان است.

بالا بردن سرعت اینترنت

این برنامه بسیار ساده است. فقط آن را باز کنید و برای فعال کردن آن، بر روی کلید بزرگ را ضربه بزنید. اگر این اولین بار باشد که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، هر دو سیستم عامل iOS و Android از شما درخواست می کنند به برنامه برای ایجاد اتصال VPN اجازه دهید. دستورالعمل ها را دنبال کنید و متصل شوید.

اکنون تمام ترافیک اینترنت از سرورهای DNS Cloudflare برای مرور سریعتر و ایمن وب استفاده می کند. به دلیل اینکه از سرورهای DNS Cloudflare استفاده می کنید، تمام اطلاعات توسط DNS از طریق HTTPS یا DNS از طریق TLS رمزگذاری می شوند.

نرم افزار امنیت اینترنت

با داشتن سرورDNS 1.1.1.1 ( آدرس IP سرور)، ISP ها و هکرها نمی توانند وب سایتهایی را که بازدید می کنید، ببینند. ISP ها از این داده ها را به تبلیغ کنندگان می‌فروشند تا در سایت هایی که از آن ها بازدید می کنید تبلیغ بسازند. به همین دلیل آیفون 11 جدیدی که در سایت آمازون دیدید در تبلیغات بنری Reddit ظاهر می شود. علاوه بر این، از آنجا که هکرها نمی دانند از چه سایتی بازدید می کنید، دز مقابل سرقت URL، کلاهبرداری و جعل اطلاعات که هکرها در آن ها خبره هستند، محافطت می شوید.

متد دوم: استفاده از DNS خصوصی (اندروید 9 و بالاتر)

روش دیگر استفاده از DNS خصوصی است که در Android 9 Pie معرفی شد. با استفاده از این ویژگی می توانید سرورهای DNS استفاده شده توسط تمام اتصالات داده را بدون نیاز به VPN تنظیم کنید.

مزیت استفاده از این روش، سرعت بالاتر آن است.زیرا شما ترافیکی را به سرورها ارسال نمی کنید. دوم اینکه اگر از قبل VPN دارید، می توانید از آن و سرورهای Cloudflare's DNS استفاده کنید.

بنابراین اگر صاحب یک تلفن Android 9 یا جدیدتر هستید، تنظیمات را باز کرده و "شبکه و اینترنت" را انتخاب کنید، Advanced را انتخاب کنید (این ممکن است زیرشاخه " More connection settings" باشد). سپس "Private DNS  " را انتخاب کنید. "Private DNS provider hostname" را انتخاب کرده و این آدرس را وارد کنید: 1dot1dot1dot1.cloudflare-dns.com

"Save" را پس از اتمام انتخاب کنید. سپس، برای اطمینان از درستی همه کارها، مرورگر موجود بر روی تلفن خود را باز کرده و این آدرس را وارد کنید: 1.1.1.1/help

اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، در Debug information این صفحه در کنار بخش Connected to 1.1.1.1 گزینه Yes را خواهید دید. هم چنین با توجه به تنظیمات انجام گرفته، در کنار Using DNS over HTTPS یا Using DNS over TLS گزینه Yes را مشاهده می کنید.

Warp را فراموش نکنید

در حالی که استفاده از DNS خصوصی برای Android 9 یا جدیدتر مزایای خاص خود را دارد، مزیت بهترین ویژگی این اپلیکیشم، دسترسی به Warp است. Warp یک سرویس VPN مبتنی بر WireGuard است، یک پروتکل جدید که بسیار سریعتر از استاندارد فعلی، یعنی OpenVPN است. مانند بسیاری از سرویس های VPN ، Warp تمام ترافیک شما را در برابر ISP شما رمزگذاری می کند، به این معنی که از ISP خود با استفاده از داده های خود که برای فروش به تبلیغ کنندگان استفاده می شود، محافظت می شوید.

WARP + برای کسانی که می خواهند ضمن حفظ این سطح از محافظت، از اینترنت سریعتر بهره ببرند طراحی شده است. این اپلیکیشن با استفاده از فناوری Argo سرعت بارگذاری وب سایت را به طور متوسط تا 30 درصد ​​افزایش می دهد.

این کار با ارسال هزاران پروب از طریق لینک های خصوصی Cloudflare و اینترنت عمومی انجام می شود. این پروب ها به Cloudflare کمک می کنند سریعترین مسیر را به مقصد کاربر تعیین کند و داده های خود را از این طریق ارسال کند. این مسیریابی در زمان واقعی تعیین می شود، بنابراین همیشه از سریعترین مسیر در دسترس، استفاده خواهید کرد.

Warp ابزاری نیست که شما را به طور آنلاین ناشناس نگه دارد. سایر سرویس های VPN از آدرس IP واقعی شما در برابر دیگران محافظت می کنند، اما Cloudflare این کار را انجام نمی دهد. با این حال، Warp از حریم خصوصی شما محافظت کرده و آدرس IP شما را فقط به افرادی که تایید کرده اید، نشان می دهد.

نرم افزار Warp