دکمه پاور گوشی آیفون Xنشان دهنده تکامل تلفن هوشمند است

این روزها درباره دکمه های پاور گوشی ها بسیار صحبت می‌شود. با دستگاه های مدرن - به خصوص تلفن های هوشمند - ما آنچنان از دکمه های پاور استفاده نمی کنیم، زیرا تلفن های ما هرگز خاموش نیستند. اما این یک شمشیر دو لبه است، زیرا در حالی که از آنها برای خاموش کردن گوشی خود استفاده نمی‌کنیم، بیشتر از همیشه آنها را فشار می‌دهیم.

مطلب پیشنهادی     :  ویدیوی آموزشی اسمبل کیس کامپیوتر 

   

دکمه های پاور یک انعکاس مجزا از مددر فن‌آوری مدرن هستند

در این مطلب به طور خاص از دکمه پاور آیفون صحبت خواهیم کرد: هنگامی که اپل دکمه خانه آیفون X  را حذف کرد، دکمه سخت افزاری سیری نیز حذف شد. پس دیگر نمی‌توانید دکمه ای که وجود ندارد را فشار دهید!

دکمه های پاور یک انعکاس مجزا از مد در فن‌آوری مدرن هستند. هنگامی که تلفن های هوشمند برای اولین بار به بازار آمدند، تقریباً همه آنها یک دکمه خانه یا همان "هوم" در بالای دستگاه داشتند. با بزرگ شدن اندازه صفحه نمایش و لبه های آن که مدام از یک دیگر دورتر و دورتر می‌شدند، دکمه پاور به بخش کناری تلفن همراه کوچ کرد. وقتی صفحه ها بزرگتر و دکمه خانه منقرض شد، دکمه پاور به یک حسگر اثر انگشت تبدیل شد. اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست: دکمه پاور آیفون روند مشابهی را تجربه کرد.

دکمه پاور گوشی آیفون X نشان دهنده تکامل تلفن هوشمند است

بنابراین هنگامی که اپل دکمه هوم را حذف کرد، دو مسئله در مورد دکمه پاور نیز تغییر کرد. اول اینکه دکمه پاور آیفون X دو برابر مدل های قبلی بوده و به همین خاطر، فشار دادن آن همیشه آسان است. و اکنون به جای ارائه گزینه خاموش کردن دستگاه، سیری را فعال می‌کند. هردو این تغییرات منطقی هستند. آیفون ها بزرگتر می شدند، و آسانترشدن فشار دکمه طبیعی است و به عنوان آخرین دکمه اصلی باقی مانده بر روی تلفن، اختصاص دادن آن برای فعال کردن سیری، تنها گزینه بود.

اما مشکل این است که دکمه پاور روی آیفون های فعلی نمی تواند کاری را که واقعا قرار است انجام دهد، انجام دهد، یعنی خاموش کردن تلفن همراه. برای اینکار باید دکمه پاور و زیاد کردن صدا را همزمان با هم فشار دهید تا تلفن کاملا خاموش شود.

دکمه پاور گوشی آیفون X نشان دهنده تکامل تلفن هوشمند است

در ابتدا این یک تغییر ناامید کننده بود، اما نتایج مثبتی هم داشت. به طور مثال می‌توان از سیری برای کارهای ساده ای مثل تنظیم زنگ آلارم و... بیشتر استفاده کرد. قرار دادن این عملکرد بر روی دکمه پاور که تقریباً همیشه هنگام نگه داشتن تلفن، انگشت شستمان را بر رویش می‌گذاریم، حتی بیشتر از دکمه خانه کاربرد دارد. بعلاوه، دکمه بزرگتر مطبوع تر است، مخصوصاً در دستگاه های کاملاً نو که می‌توان صدای کلیک آن را شنید.

برخی از تلفن های اندرویدی نیز این روند را دنبال می کنند: دکمه پاور Note 10 تلفن را خاموش نمی کند و تلفن های OnePlus را می توان طوری تنظیم کرد که دستیار را با یک فشار کوتاه فعال کند.

حتی با اینکه شاهد رشد تلفن های همراهی هستیم که از دکمه استفاده نمی‌کنند، هنوز به نوعی سخت افزار برای روشن کردن دستگاه نیاز است. از آنجا که تلفن های هوشمند به طور فزاینده ای رو به طراحی های جدید و خلاقانه می روند، دکمه های پاور نیز مدام با آنها تغییر خواهند کرد.